Oana Tuțu,
secretar literar la Teatrul „Dramatic Ion D. Sîrbu”
Deși William Shakespeare are atâta notorietate la nivel mondial, multă lume nu știe că opera sa este împărțită în mai multe categorii. Comedii („Furtuna”, „Mult zgomot pentru nimic”, „Îmblânzirea scorpiei” etc.), istorice („Regele Ioan”, „Richard al II-lea/al III-lea” etc.), tragedii („Romeo și Julieta”, „Coriolan” sau „Othello”).
„Visul unei nopți de vară” aparține segmentului de comedie.
Premiera spectacolului în regia lui Gelu Badea, va avea loc sâmbătă, 16 februarie, ora 18.

***

„Visul unei nopţi de vară" a fost scrisă de William Shakespeare cândva în perioada 1590–1596 şi este una dintre cele mai cunoscute şi jucate piese de comedie din toate timpurile. Acţiunea are în centru aventurile a patru tineri îndrăgostiţi, un grup de actori amatori şi întâlnirea lor cu zânele care locuiesc în pădurea în care se petrece cea mai mare parte a întâmplărilor. După cum îi spune şi numele, povestea are loc în anotimpul cald, fiind de fapt o farsă complexă care îi are în prim-plan pe Hermia şi Lysander pe de o parte, şi pe Helena şi Demetrius pe de altă parte. Intrigile lor romantice se complică şi mai mult prin intrarea în pădurea în care Oberon, regele zânelor, şi regina sa Titania fac legea. Un alt personaj important este vicleanul Puck, în vreme ce pleiada de vizitatori ai pădurii are de asemenea propriul rol în intriga poveştii.
La nivel tematic, „Visul unei nopţi de vară" este un text care face parte din dramaturgia universului „altfel", a universului verde, acţiunea sa fiind asimilată temei rituale a triumfului vieţii şi iubirii asupra pustietăţii. Acţiunea comediei începe într-o lume normală, pentru ca apoi să se mute în lumea vegetală, unde se metamorfozează, realizându-se astfel deznodământul comic, după care aceasta se întoarce în universul normal.